יום ראשון, 27 ביולי 2008

תערוכה מקסימה בלילות קיסריה


על מנת להוסיף תוכן ללילות קיסריה, שבמרכזם השנה הקרנת סרטים של אלפרד ה'יצקוק, התבקשה האוצרת שירה שטרנפלד-סופר להכין מיצג אופנתי, הקשור בבמאי הנודע.

שטרנפלד-סופר: "לקחתי בובות בגודל אדם וחיפשתי מעצבים שילבישו אותן. הדרישה הייתה ליצור דגם בהשראת דמות האישה בסרטיו של היצ'קוק, ולהיצ'קוק, כידוע, היו יחסים מורכבים עם הנשים בחיים ונשים בסרטים. היצ'קוק נהג לומר כי נשים רבות חושבות שהוא מפלצת אבל האמת שהוא פוחד מהן פחד מוות. ברוח דבריו על נשים תרתי אחר מעצבים שיביאו לידי ביטוי את המתח הזה שבין הגלוי לנסתר, בין הפנים לחוץ ובין הליידי הקלאסית לאישה הסקסית הבוטה."

במיצג שהפיקה שטרנפלד – סופר משתתפים מעצבים ותיקים וחדשים כאחד.
לצד מעצבים עם עשרות שנות ותק, כמו נירית לבב ולוט, ישנה אף סטודנטית צעירה משנקר.

להלן לקט מדברי המעצבים
לוט- האישה שלי היא מרלין דיטריך בשמלת משוגעים. חיבור של טירוף ומיסתורין, השמלה משלבת מראה של בגד ערב מהודר עם השפעות של חלוק לריסון משוגעים.

נירית לבב- האשה שלי נעשתה בהשראת "הציפורים" . יצרתי כובע, ועליו ציפור. לדגם קראתי ליידי בירד

גלית בגס- הדגם שלי עשוי נייר כדי להדגיש את אחורי הקלעים, הכנתי תלבושת שהיא לכאורה קלאסית, מחוייטת, תפורה בקפידה, אך היא עשויה מחומרים מהם עושים סקיצות.

טלי רביד - העיצוב שלי מנסה למצוא את הדרך השקטה שלי אל האלימות שכל כך מאפיינת את עבודתו של היצ'קוק. בחרתי בנגיעה מזערית של סאטן אדום שממוקם באזור מאד מסוים בגוף האישה.

עוד משתתפים במיצג: אורלי גולן, איילת הרמל ואפרת לוין (אלף אלף), לירז רובין, דניאל ארז- (סטודנטית לאופנה משנקר), גלית אילני, גויה, נאנוק – (עינת ומרטין פריימן, אם וביתה), שירה קידר ועינבל בן זקן (מיזו),

אין תגובות:

אלפרד היצקוק

אלפרד היצקוק
Powered By Blogger